top of page

Case Study - Botanic Lab


A Botanic Lab egyik alapítója Christophe, aki a világot bejárva, ősi hagyományok és családi receptek alapján tanulta meg a különböző növények felhasználási módszereit.


A kola dió és yerba mate tea ötvözésével létrehozta a Kola+ Reset energiaitalt, mely kizárólag természetes alapanyagok felhasználásával készül. Célja az emberi szervezet rövid- és hosszútávú erősítése, fenntartható hozzávalókkal.


Az italok eladási mutatóinak hirtelen fellendülése a gyártás átméretezését igényelte, melyhez sem a megfelelő méretű hellyel, sem a szükséges technikai háttérrel nem rendelkezett a cég. Az italok lejárati idejének rövidsége miatt, napi szintű, megrendeléshez igazított gyártási folyamatokat használtak, ami meghatározta a beszerzési mennyiségeket is. Egy esetleges kimaradás egy teljes napi leállást jelentett egy három műszakban működő gyártósornak.


A vállalati kapacitások kimerítésével a megrendelések visszamondása is felmerült, mely az anyagi stabilitást és a már megszerzett jó hírnevet veszélyeztette volna.


A beszerzési források felmérésével majd megduplázásával, sikerült stabilizálni a beérkező áruk folyamatosságát. Azonban még hiányzott a megoldás a gyártókapacitás limitáltságára és a rövid lejárati idővel kapcsolatos problémákra. Egy dobozos üdítő-töltő vállalat bevonásával sikerült ezeket kiiktatni, hiszen a légmentes lezárás és a 100.000 doboz/nap kapacitás erre tökéletes megoldást kínált a hosszútávú stratégiát nézve is.


Az új, dobozolásra alkalmas formulák alapján a beszerzési stratégia is megváltozott. A gyártó által rendelkezésre bocsátott, megnövelt hűtőház kapacitás segítségével, az alapanyagokat nagyobb mennyiségekben tudják megrendelni. A költségek, a beszerzett alapanyagok mennyiségének növelésével, a gyártás és csomagolás kiszervezésével és egy új disztribúciós partneri szerződéssel jelentősen csökkentek. Ennek köszönhetően kereslet-kínálati egyensúlyban kezdett el működni az ellátási lánc.


Amíg az első hónapban az online érkező fogyasztói rendelések csökkentek, addig egy új lehetőség nyílt a kis- és nagykereskedői rendelések fogadására. Így többek között az Ocado, a Waitrose és a M&S is partnerekké váltak.



A projekt megvalósítása ~850 órát vett igénybe.


Post: Blog2_Post
bottom of page